Lisbeth Gruwez

Lisbeth Gruwez studeert hedendaagse dans aan P.A.R.T.S. van 1997 tot 1998 en start haar professionele carrière bij Ultima Vez, in het Pasolini Project Of Heaven and Hel en Away From Sleeping Dogs met Iztock Kova. Sinds 1999 werkt Lisbeth Gruwez samen met Jan Fabre: As Long As the World Needs a Warrior's Soul, gevolgd door Je suis sang de creatie voor de Cour d'Honneur in Avignon. In 2001 is zij te zien in de film Les Guerriers de la beauté , een film van Pierre Coulibeuf over het werk van Jan Fabre. Voor Needcompany/Jan Lauwers acteert zij in 2002 in Images of Affection. In 2003 werkt Lisbeth Gruwez samen met Grace Ellen Barkey in Few Things en Cry Me a River van Riina Saastamoinen. Nog in 2003 werkt zij mee aan de productie van Polydans : See-Sick en aan Foi, een productie van Les Ballets C. De la B./ Sidi Larbi. Jan Fabre creëert in 2004 voor Lisbeth Gruwez de solo Quando l'uomo principale è una donna. Ze is ook te zien in de installatie DON'T, in collaboratie met Peter Verhelst.

Lisbeth Gruwez maakte met haar gezelschap Voetvolk de dansvoorstelling We're pretty fuckin' far from okay en toonde deze in KVS. Ze maakte voor de grootse KVS-creatie Odysseus. Een zwerver komt thuis ook een nieuwe danssolo.

http://www.voetvolk.be

IN DE PERS